
Nu adio, doar la revedere, pentru că la cît de prost stau lucrurile în România și în lume s-ar putea ca punctele de frontieră acum deființare de intrarea în zona Schengen să se reînființeze anul viitor sau în cîțiva ani sau chiar să trecem din nou prin perioade gen 1919 (cînd trupele militare românești au administrat cîteva luni Budapesta) sau 1940-1944 cînd horthiștii controlau o parte din provincia administrativă Transilvania.
Momentan e bine de știut că de la 1 ianuarie 2025 peste 33 de puncte de frontieră de la granița cu Bulgaria și Ungaria vor fi desființate odată cu aderarea completă a României la spațiul Schengen (adică înclusiv punctele de la sol nu cea aeriene). Ele sînt următoarele:
I. Între România și Ungaria:
- Petea, judeţul Satu Mare – punct trecere frontieră rutier
- Carei, judeţul Satu Mare – punct trecere frontieră feroviar
- Urziceni, judeţul Satu Mare – punct trecere frontieră rutier
- Săcuieni, judeţul Bihor – punct trecere frontieră rutier
- Valea lui Mihai, judeţul Bihor – punct trecere frontieră feroviar şi rutier
- Episcopia Bihor, judeţul Bihor – punct trecere frontieră feroviar
- Borş, judeţul Bihor – punct trecere frontieră rutier
- Salonta, judeţul Bihor - punct trecere frontieră rutier și feroviar
- Vărşand, judeţul Arad – punct trecere frontieră rutier
- Curtici, judeţul Arad- punct trecere frontieră feroviar
- Tudor Vladimirescu, judeţul Arad – punct trecere frontieră rutier
- Turnu, judeţul Arad – punct trecere frontieră rutier
- Nădlac, judeţul Arad – punct trecere frontieră rutier
- Nădlac II, judeţul Arad – punct trecere frontieră rutier
- Cenad, judeţul Timiş – punct trecere frontieră rutier
- Borş II, judeţul Bihor – punct trecere frontieră rutier
- Beba Veche, judeţul Timiş – punct trecere frontieră rutier
II. Între România și Bulgaria:
- Calafat, judeţul Dolj – punct trecere frontieră rutier și feroviar
- Bechet, judeţul Dolj – punct trecere frontieră rutier, bac și portuar
- Corabia, judeţul Dolj – punct trecere frontieră portuar
- Turnu Măgurele, judeţul Teleorman – punct trecere frontieră rutier și portuar
- Zimnicea, judeţul Teleorman – punct trecere frontieră rutier și portuar
- Giurgiu I, judeţul Giurgiu – punct trecere frontieră rutier, feroviat și portuar
- Oltenița, judeţul Călăraşi – punct trecere frontieră portuar
- Călărași, judeţul Călăraşi – punct trecere frontieră rutier și portuar
- Ostrov, judeţul Constanţa – punct trecere frontieră rutier
- Lipnița, judeţul Constanţa – punct trecere frontieră rutier
- Dobromir, judeţul Constanţa – punct trecere frontieră rutier
- Negru – Vodă, judeţul Constanţa – punct trecere frontieră rutier și feroviar
- Vama Veche, judeţul Constanţa – punct trecere frontieră rutier
- Giurgiu II, judeţul Giurgiu - punct trecere frontieră rutier
III. Cele situate la Dunăre și Marea Neagră:
- Brăila, judeţul Brăila - punct trecere frontieră portuar
- Cernavodă, judeţul Constanţa - punct trecere frontieră portuar
Am și o nedumerire: cică se fac controlează aleatorii într-o zonă de 30 de kilometri de punctele de graniță deființate peste cîteva zile. Oradea e cam la 10 kilometri de Borș. Adică se fac controale aleatorii prin Oradea? Oare asta va influența cumva traficul îngreunîndu-l în plus (și așa orașul e des plin de șantiere din cauza amărîților de la PNL și va continua să fie plin de ele pentru că ăia vor să betoneze cam tot) sau pedepsind proștii care-l fac haotic (gen se bagă pe roșu, atît ca șoferi sau pietoni, trec prin sensul giratoriu invers, și așa mai departe)?