
Nu pare să fie mare diferență între cei de la Meta și familia Harkonnen: atîta vreme cît banii și puterea (informațiile personale ale oamenilor) le stau la dispoziție ei vor fi fericiți sau chiar extatici. Mai nou compania analizează un plan care i-ar putea face pe utilizatorii din Uniunea Europeană să plătească un abonament de 6, 10 sau 13 euro pentru a avea acces la versiunile fără reclame ale Instagram sau Facebook sau să accepte reclame personalizate pentru versiunile gratuite.
Practic, dacă nu vrem reclame ar trebui să plătim aproximativ 10 euro pe lună pentru un cont de Facebook sau Instagram accesat de pe un desktop și aproximativ 6 euro pentru fiecare cont suplimentar conectat. Pe dispozitivele mobile prețul abonamentului pentru un singur cont ar ajunge la aproximativ 13 euro.
Personal nu pot spune că mă deranjează reclamele de pe Facebook și Instagram. La cît de des ni le-au băgat pe gît în ultimii ani dacă nu înveți să le ignori nu ai ce căuta pe rețelele alea sociale. Mă deranjează mai mult problemele (sau bug-uri dacă preferi englezismele) nerezolvate de pe Facebook sau problemele pe care nici măcar nu se ostenesc să le rezolve. Tocmai de aceea n-o să plătesc niște bani pentru niște servicii care nu vor fi îmbunătățite în timp util (atîta vreme cît Facebook și Instagram vor continua să fie relevante).