
Acum cîteva zile au fost în vizită niște prieteni din Franța, am mai menționat asta dar acum este o altă perspectivă a vizitei: o parte a bagajelor s-au pierdut pe drum atunci cînd a fost schimbat avionul la aeroportul din Munchen. Din ce mi s-a spus, acolo se află sute sau chiar mii de bagaje pierdute care așteaptă să fie sortate și trimise înapoi la proprietari. Şi nu este un caz singular: alte mii de bagaje se află la fiecare aeroport mai important. Practic s-a format o întreagă industrie de găsire a bagajelor pierdute, chiar dacă soluția este una ieftină și la îdemîna tuturor. Nici măcar nu este una nouă, deja se practică dar nu cred că a ajuns să fie pusă în practică la scară largă.
Este evident faptul că tehnologia GPS a ajuns să fie folosită din ce în ce mai mult în ultimii ani, nu doar la mașini pentru detectarea locației pe glob și a posibilelor trasee, ci și integrate în diverse dispozitive electronice mai mult sau mai puțin utile. Fie că îi ajută sau nu, oamenii au tendința să se mențină informați asupra poziției lor... unii dintre ei au extins acest lucru și asupra animalelor de casă. De ce nu s-ar face același lucru și în cazul bagajelor lor? Costul dispozitivului nu este mare, iar taxa lunară pentru așa ceva depinde de operator. Oricum, este ceva ce compensează cu siguranță costul unor bagaje pierdute, mai ales atunci cînd sînt implicate și valori (în bani sau în sentimente), nu doar probleme pe care le ridică lipsa chestiilor necesare unei călătorii reușite.
Deficiența majoră a acestui sistem este calitatea semnalului care se poate reduce pînă spre zero în cazul cuștilor Faraday (adică spații metalice închise în care ar putea ajunge bagajele), dar se pot găsi soluții alternative la fel de ieftine la asemenea probleme.