Citind cerințele primăriei și consiliului județean, dar și criteriile minime de calificare (sursa lor este aici) sînt tentat să spun că autoritățile locale se bagă singure în seamă - nu e vorba doar de contextul social și politic de acum ci și de poziția Oradei în funcție de alte orașe cu aeroport. Dar s-ar putea să greșesc, s-ar putea găsi un operator care să facă toate astea și căruia primăria și consiliul județean să-i dea suficienți bani ca să opereze curse prin aeroportul local.
Last textul ăsta aici ca să pot face o comparație (probabil peste un an sau doi) cu pretențiile de acum ale autorităților locale și traficul aerian de la momentul respectiv.
Compania are în vedere cooptarea unui partener privat în vederea înființării unei asocieri (sub forma unei asocieri în participație) pentru operarea în condiții de rentabilitate economică a unor noi curse aeriene de pe / către Aeroportul Internațional Oradea, după următorul plan de lansare și operare a destinațiilor de zbor, cu mențiunea că se va avea în vedere zborul tur-retur:
- ruta Oradea (OMR) - București (OTP) - zbor de linie (activitate obligatorie): 5 zboruri/săptămînă - frecvență minimă;
- ruta Oradea (OMR) - Londra (oricare aeroport) - zbor de linie (activitate obligatorie): 3 zboruri/săptămînă - frecvență minimă;
- una sau mai multe rute charter cu plecare din Oradea către destinații relevante (activitate facultativă, se va puncta suplimentar).Criterii minime de calificare referitoare la experiență similară:
a) ofertantul trebuie să aibă cel puțin 3 ani de experiență în domeniul operării de curse aeriene pentru pasageri pe rute interne și internaționale;
b) ofertantul trebuie să dovedească operarea activă constantă, fără întreruperi sau retrageri, pe zboruri de linie și charter în ultimii 2 ani;
c) ofertantul trebuie să fi asigurat transportul a minim 1 milion de pasageri în ultimii 3 ani de operare (cumulat), cu mențiunea că depășirea acestui prag se va puncta suplimentar;
d) ofertantul trebuie să opereze deja zboruri de linie cu destinațiile București și Londra.
Informațiile despre numărul de pasageri de anul trecut spun că aeroportul orădean s-a clasat abia pe locul 9 între cele 16 aeroporturi din țară, avînd 208.541 pasageri. În ce privește traficul aeronavelor Oradea a fost pe locul 12 anul trecut cu 2.986 aterizări și decolări. Cantitatea de măfuri mutată anul trecut este 0 (zero).