
N-am găsit pe Digi24 reportajul respectiv (deocamdată) dar reacția mea e cît se poate de simplă: ce mai au în cantitate mare rețelele de hypermarket-uri, în afară de consumul de electricitate? Suprafața. Suprafața o au mare. Au o grămadă de teren la dispoziție, atît pentru magazine cît și pentru parcările din imediata apropiere. Dacă ar acoperi totul (atît acoperișul cît și parcarea) cu panouri fotovoltaice ar beneficia de pe urma operațiunii o grămadă de lume: ei ar face rost de niște electricitate în plus în timp ce mulți șoferi s-ar bucura că autovehiculele lor nu mai stau în soare vara (uneori e suficient și jumătate de oră pentru ca mașina să se încălzească la greu).
Știu, știu, unii vor spune că instalarea de panouri solare este o investiție mare și vor avea dreptate. Dar rețelele respective au avut suficient timp (cel puțin 10 ani) pentru a se gîndi la chestii din astea dar n-au făcut nimic pînă acum. Iar dacă în următoarele luni vor pune panouri fotovoltaice peste tot unii vor spune că rețelele preferă să reacționeze la prețul mare al curentului electric decît să se gîndească preventiv la asemenea chestii (și n-aș putea spune că vor greși).