Ieri a fost conferința de presă care a prezentat cifrele Toamnei Orădene 2012, concluzia finală după ce au fost calculate toate cheltuielile și cîștigurile celor două săptămîni de festival. Ca de obicei, "jurnaliștii" din mass-media orădeană s-au întrecut cu întrebări despre preț (chiar dacă întrebările au avut mai multe forme). Celor de la fițuica orădeană cu pretenții bihorene le-a luat cîteva ore bune (vreo 5) ca să facă calculele pe marginea subiectului și să comenteze aiurea pe marginea estimărilor prezenței la evenimente (și nu numai).
Dacă tot veni vorba de preț și finanțe, bugetul festivalului Toamna Orădeană a fost format din venituri de la bugetul local (245.000 lei) și din veniturile proprii ale Casei de Cultură (256.073 lei). Față de anul trecut se observă o creștere a sponsorizărilor cu un procent de 22%, acestea fiind 100.701 lei, dar și o creștere cu 69 % a vînzărilor de bilete, suma încasată din acestea fiind de 54.445 lei. S-a înregistrat o scădere cu 10% a venitorilor încasate din Toamna Orădeană, întrucît perioada de desfășurare a festivalului a fost redusă și că comercianții au fost mai atent selecționați. Din ce s-a spus, o parte dintre comercianți au preferat să nu mai vîndă în aer liber cînd au auzit de verificările ce urmau să se facă.
La festival au participat 530 de artiști din afara orașului împreună cu membrii echipelor lor tehnice. Toamna Orădeană 2012 a reprentat 14 spectacole în sală, dintre care 6 s-au jucat cu casa închisă, și 4 seri de concerte în aer liber. în total au fost 3 mii de spectatori în săli, plătitori de bilet, și 40 de mii de spectatori la concertele în aer liber. Angajații fițuicii cu pretenții bihorene au numărat estimat mult mai puțini oameni la spectacolele în aer liber, dar asta e o problemă de matematică și de ochelari.
Pe de altă parte, anumite cifre ale festivalului au cam fost trecute cu vederea de mass-media orădeană: potrivit monitorizării Zelist, desfășurată între 15 august și 20 octombrie după expresia „Toamna Oradeana”, au fost 233 de apariții pe bloguri și 84 în presă. Blogurile au generat 417.000 de vizualizări, în timp ce presa a adus 95.000.
La monitorizarea de pe Facebook categoria generală de evenimente cu pagini create în Romănia are o medie de angajare (engage) de 3,07%, în timp ce pe pagina Toamnei Orădene angajamentul a fost de 24,52%, mult peste media categoriei.
în total, vizualizările estimate în timpul campaniei de promovare a ediției festivalului din 2012 trece de peste două milioane de vizualizări, dintre care aproximativ 600.000 sînt vizitatori unici. Dacă luăm în considerare și Zilele Cetății, cînd a început promovarea propriu zisă, atunci totalul e de 2,4 milioane de vizualizari cu 700.000 de vizitatori unici (date culese de pe ToamnaOradeana.ro, facebook, twitter, bloguri și presă online).
O parte dintre cei implicați în ediția din 2012 a Toamnei Orădene:
Organizatori: Casa de Cultură Oradea, cu sprijinul Primăriei Municipiului Oradea.
Sponsori: Ciuc, Golden Brau, Siemens, Vandana, Farmacia 3, Organique, Total Clean, Proges, Graf.
Parteneri: Digi 24, Zile și Nopti, Magic FM, Crișana, Jurnal Bihorean, Bihari Naplo, Bihor Online, Erdely Online, Living In, Impero, Zelist Monitor, Window Pub, Dreamstudio, Utopium, The 4th Floor, Standout.
Mașina oficială: Mercedes prin ATP Exodus.