
Dacă producătorul mașinii electrice dă faliment ce se întîmplă cu mașina?
Cu Șkoda mea n-am asemenea problemă (e suficient de veche pentru a evita din start), dar de cînd am luat-o modelul de afacere a producătorilor de autovehicule s-a schimbat nițel. Încă nu mi-am pus problema să-mi schimb mașina, pentru moment îmi satisface cea mai mare parte a necesităților (un portbagaj mai mare ar fi fost binevenit), dar într-o zi va trebui să-mi iau alta pentru simplul motiv că motorul termic nu va mai fi la modă. Iar ideea de a avea o mașină pe numele meu în timp ce alții îi administrează funcțiile utilizatorului îmi place la fel de puțin ca utilizarea unor produse precum Windows sau MacOS (eu fiind utilizator doar de Linux de vreo 9 ani și jumătate). Adică nu-mi place ideea deloc și nici măcar atît.
Falimentul producătorului este pur teoretic în momentul ăsta dar nu e deloc o idee de ignorat. Dar asta se va întîmpla sau dacă serverele companiei au probleme și devin inaccesibile (o posibilitatea mult mai realizabilă decît falimentul) o să rămîi cu degetul mare în fund și restul pe volan așteptînd ca cineva să facă ceva.
Probabil că dacă te duci să le sugerezi producătorilor de mașini electrice că vrei niște servere administrate de tine pentru funcțiile auxiliare ale autovehicului (altele decît simplul condus al acestuia) o să te întrebe ce-ai fumat de ai ajuns să delirezi atît de bine. Motivul e simplu: un asemenea server nu le-ar mai aduce bani în plus după vînzarea autovehiculului și ar putea produce probleme de securitate (o problemă deloc de neglijat indiferent de cine administrează serverul). Dar ideea nu e deloc rea.