De ce este important continutul

Poate vi se pare ciudat sau interesant ce am vă spun acum, dar multe dintre paginile de prezentare ale firmelor (cel puțin cele romănești) sînt foarte sărace în conținut. Au o listă cu produse și servicii, ceva formular de contact și informații despre companie și cam atît. O spun din proprie experiență (cîteva dintre paginile web pe care le-am făcut și pe care le-am accesat de-a lungul timpului nu s-au schimbat prea mult în ultimele luni sau ultimii ani - s-au schimbat unele informații și produse/servicii dar din punctul de vedere al motoarelor de căutare sînt pe nicăieri), dar și din ceea ce am observat pe alte pagini. Din ce-am putut observa, pe la noi cele mai consistente pagini sînt cele de știri, "blogurile" și paginile de anunțuri gratuite/directoarele web.

Mă gîndesc că v-ați dat seama principalul motiv pentru care este important ca paginile web să aibă un conținut cît mai consistent: ca să fie găsite mai ușor de motoarele de căutare. Scriind despre subiecte care au puncte comune cu produsele și serviciile oferite se generează mai mult trafic, iar pagina devine mult mai cunoscută decît fără acel conținut. Chiar dacă vizitatorii vor ajunge mai degrabă pe conținutul auxiliar (și nu pe produse și servicii) există șanse considerabile să revină pe pagină dacă găsesc ceva interesant și demn de urmărit mai departe și să apeleze și la domeniul de activitate al firmei respective.

Din proprie experiență vă pot spune că acum cîteva luni am făcut o pagină pentru o companie care comercializează produse cosmetice pentru femei. Nu prea am habat de acest subiect, așa că le-am spus fetelor care se ocupau de vînzarea produselor în magazin că ar fi interesant să citesc de ce se folosetește un produs în detrimentul altuia sau care sînt metodele cele mai eficiente pentru folosirea cosmeticelor. Personal nu mi-ar fi de nici un folos imediat, dar nu se știe niciodată cînd aș avea nevoie de informații în domeniu. Oare se merită de zisă că nici după 6 luni fetele de la firma de cosmetice nu au făcut absolut nimic în sensul sporirii conținutului paginii? Chiar și acum pagina conține doar o listă cu produsele și cîte o descriere foarte succintă a lor.

Ne tot lăudăm că trăim în era informației, dar încă ne lipsește acea educație de a folosi cu eficiență informațiile pe care le avem la dispoziție.

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează