Știința predată cu ajutorul realității virtuale

Una dintre cele mai importante probleme în predatul științei noilor generații este incapacitatea unora de a înțelege / vizualiza informațiile oferite. De exemplu, inerția (tendința unui corp de a-și păstra direcția și sensul mișcării) este contraintuitivă și este nevoie de mai multe exemple vizuale pentru ca cineva neinițiat să o înțeleagă. Dacă sînt arătate și toate forțele implicate în mișcare (inclusiv frecarea și gravitația), cu atît mai bine.

Reacțiile chimice trebuie predate în laborator pentru a vedea în timp real ce se întîmplă cînd amesteci substanțele pe care le ai pe masă în cîteva recipiente. Modul de acțiune a bacteriilor și virușilor e mai ușor de înțeles dacă e explicat vizual, la fel și efectele vaccinurilor asupra întregului sistem.

Din punctul de vedere al unui profesor, introducerea realității virtuale (RV) în sălile de clasă te poate ajuta să-i implici mai mult pe elevi și să-i ajuți să simtă / înțeleagă materia mai bine ca înainte. Jeremy Bailenson de la universitatea Stanford explică cum introducerea unor programe bine realizate de RV poate mări încrederea intelectuală a copiilor și le poate arăta studenților cît de capabili sînt de fapt în domeniul științei.

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează