Cum să te refaci după un antrenament serios

Ocazional s-ar putea să te simți suficient de obosit după un antrenament încît să îți treacă prin cap că ai putea cere ajutor (din partea prietenilor și a medicilor de la SMURD) să ajungi acasă în loc să te tîrăști pînă acolo. Și nu de puține ori după aceea s-ar putea ca durerea din mușchi (fie că-i din cauza febrei musculare sau a rupturilor țesuturilor) să te țină treaz(ă) în următoarele zile și nopți.

Nu e nici o rușine în senzația asta: e absolut normal să încerci să-ți depășești limitele (ba chiar e recomandat să o faci de fiecare dată cînd ai ocazia).

E rușinos doar să zaci toată ziua pe internet, frecîndu-i la bijuterii pe cei de pe Facebook, și apoi să pretinzi că ai lucrat (la slujbă și la sală) cu spor și foarte eficent (un motiv bun de durere ulterioară). La fel de rușinos este modul în care ai grijă de tine după ce-ai tras suficient de tare de tine la sală încît să te doară tot corpul: e contraindicat să zaci în pat pînă-ți revii. Pauza este bună și necesară, dar fă-o să fie cît mai activă. Bine, bine, n-o să te apuci să tragi la fel de tare chiar de-a doua sau de-a treia zi, dar poți să te miști cu mai mult spor decît de obicei, orice ai face, menținîndu-ți organele în funcțiune pînă îți iese tot acidul lactic din țesuturi și se vindecă mușchii și tendoanele.

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează