Distopia construită pentru publicitate

Distopia este opusul utopiei (societatea perfectă a viitorului),acel viitor negru, sau cel puțin foarte neplăcut, care scoate la suprafață cele mai întunecate aspecte ale personalității unei persoane.

Unii consideră că societatea actuală construiește o distopie cu ajutorul inteligenței artificiale cu scopul de a-i face pe oameni să consume publicitate, cîte un click pe rînd.

Tendința e mult mai coplexă decît atît, există interese și interese, dar în momentul de față nu pot s-o contrazic pe Zeynep Tufecki. Încă n-am găsit argumente pentru așa ceva, mai ales că o parte dintre efectele algoritmilor folosiți de companii precum Facebook, Google și Amazon pot fi observate destul de ușor, mai ale dacă urmărești modul în care se derulează reclamele corelate cu activitățile tale sau cum îți organizează informațiile politice sociale (ajungînd să trăiești într-o bulă informațională din care poate fi dificil să scapi).

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează