Taxarea popularitatii pe Facebook

De vreo două zile mass media romănească (și presupun că nu numai ei) a insistat pe seama unui test pe care-l face Facebook în Marea Britanie: plata pe care utilizatorii trebuie să o facă atunci cînd le trimit mesaje persoanelor care nu-s în listă cu ei și "vedetelor". Spre deosebire de criteriile foarte subiective ale tembeliziunilor, vedetismul ăsta șa bază un algoritm matematic care calculează popularitatea unei persoane în funcție de numărul de prieteni și de mesajele primite.

Așa că, înainte de a vă impacienta că o să vă cheltuiți toate resursele financiare discutînd cu... vedetele preferate, ar trebui să țineți cont că fiecare persoană este clasificată diferit în funcție de popularitate. Tariful pe mesaj variază de la cîțiva penny pînă la vreo 10 lire (dacă am înțeles bine).

Cu toate că încă nu se știe în ce măsură algoritmul va fi folosit și în restul lumii internaute, s-au găsit deja unii care să protesteze, bazîndu-se pe motto-ul celor de la Feisbuci care se laudă cu gratuitatea serviciului lor. O fi el gratuit, nimeni nu-ți cere bani (cel puțin nu încă) pentru crearea unui cont sau o taxă lunară pentru menținerea lui, dar pînă la urmă rețeaua aia socială este o afacere. Trebuie să scoată bani de undeva... din publicitate și popularitatea utilizatorilor ei. Chiar dacă, poate, rețeaua socială n-a fost concepută inițial ca o afacere, a devenit între timp o sursă foarte profitabilă de bani... care, ca orice chestie profitabilă, trebuie stoarsă pînă la ultimul cent pînă nu este prea tîrziu.

Nu uitați să mă anunțați și pe mine despre taxa pe care trebuie să o plătiți ca să-mi trimiteți mesaje.  Partea proastă este că (foarte probabil, dacă am înțeles bine) nu voi vedea nici un ban din suma aia... toate cîștigurile ar reveni celor de la feisbuci.