Oradea: parcarea abuziva si ridicarile de masini aiurea

Vă sună cunoscut termenul de ridicare a mașinilor parcate abuziv? Eu zic că da, mai ales dacă ați trecut măcar o dată prin așa ceva. Este o practică des întîlnită prin țară și prin Europa, nu sînt la curent cu ce se întîmpla din acest punct de vedere în alte părți.

Ei bine, această practică a fost suspendată o vreme în Oradea, dar s-a reinstituit de vreun an și ceva încoace (din 1 septemb rie 2008). Pînă acum exista o singură autoutilitară care ridica mașinile parcate prin oraș, dar au fost achiziționate încă două (de gabarit mai mic, vor tracta mașinile în loc să le ridice) care vor ajunge în cursul acestei luni. De asemenea, Consiliul Local Oradea a mărit taxa de ridicare a mașinilor de la 200 de lei la 240 de lei și de la 100 de lei la 120 lei amenda prevăzută dacă proprietarul a apărut la fața locului înainte ca operațiunea de ridicare să aibă loc. E bine de știut că în cazul în care se ridică autovehicului proprietarul acestuia mai plătește o taxă suplimentară de găzduire a mașinii în funcție de perioada petrecută în parcarea firmei care se ocupă cu ridicările.

Dacă ridicarea mașinilor s-ar face așa cum trebuie ar ajuta într-o oarecare măsură la îmbunătățirea traficului prin oraș, dar chiar și aici apar... probleme și manevre dubioase. Am un prieten care a parcat pe strada Gheorghe Doja acum cîteva luni, s-a întors la mașină după vreo 10-15 minute și nu a mai găsit-o... fusese ridicată. în același timp, în centrul orașului, pe strada Iosif Vulcan, în fiecare zi, de dimineață pînă spre seară, cel puțin de luni pînă vineri, traficul este aproape blocat de mașinile care stau parcate în ciuda semnului pentru staționare interzisă. Dacă ar avea loc să parcheze nu mi-ar păsa prea tare, dar pe strada aia este foarte greu să treacă 3 mașini în același timp. Şi știu că mai sînt o mulțime de alte locuri în oraș unde situația este identică.

Amenzile și ridicarea mașinilor nu sînt decît o soluție temporară. Soluția veritabilă pentru problema asta este construirea de parcări noi, pe mai multe nivele. Şi nu, nu mă refer la soluția trasării pe carosabil a unor linii de vopsea și inaugurarea de... "parcări", că asta nu e decît o frecție la picior de lemn.

Am auzit de unele proiecte, dar încă nu am văzut finalizat nici unul. încă.