Cei mai dificili clienți

Poate n-o fi cel mai potrivit moment, dar după cîțiva ani pe cont propriu un foarte scurt clasament al clienților de pînă acum e necesară. N-o să intru în detalii, am făcut-o deja în cîteva cazuri (sînt mai degrabă excepția decît regula) și o voi face de cîte ori va fi nevoie, dar există cîteva tipare ale clienților dificili.

  • Cei care nu știu (cam) nimic despre internet, site-uri, aplicații preferă să îmi asculte sfaturile. Dacă clienții știu ce vor dezvoltarea merge relativ ușor, dar dacă nu-s tocmai siguri discuția inițială durează ceva mai mult, pînă ne lămurim care e cea mai bună variantă.
  • De obicei lucrurile merg cel mai ușor cu oamenii care deja au experiență în online: știu deja ce vor și știu cum să explice asta.
  • Cei care știu cîteva chestii și au impresia că-s experți sînt cei care fac cele mai mari probleme. De multe ori ce știu ei nu funcționează (sau nu funcționează suficient de bine) pentru a obține rezultatul dorit, și trebuie să te strădui nițel pînă îi convingi (dacă reușești) cum stau de fapt lucrurile.

Unii oameni vor rachete dar n-au resurse (și nu mă refer neaparat la bani) nici măcar pentru a conduce și întreține un Duster, iar alții preferă s-o țină pe-a lor pînă te seacă și te demoralizează complet. Alții îți promit marea cu sarea, iar cînd le ceri să își pună în aplicare promisiunile dispar în ceață.

Articolul va fi completat pe măsură ce vor apare informații noi.